onsdag 31 december 2008

År 2008, förvirrande lång post.

År 2008 har varit ett år som passerat för snabbt,
så snabbt att jag själv inte hängde med så mycket.
Det har varit ett tufft och väldigt ensamt år på många sätt.
För er som tänker "Pfft, det har väl inte varit tufft."
är en av de många jag har isolerat mig ifrån.
Så med andra ord, ni vet inte för jag gjorde det så.
Är inget illa menat, det har varit för mig själv.

Men det har inte varit helt i sjön år 2008.
Jag fick Stampe in i mitt liv i augusti, min lilla solstråle.
En av de bästa sakerna som har hänt mig ärligt talat.
Jag har börjat lära känna mig själv mer och lärt mig hantera
skitsaker som jag inte ens borde bry mig om.
Jag sätter mig även själv före andra i många situationer.
Det sista var ett tufft beslut att ta men jag var tvungen.
Så jag tänker med andra ord inte be om ursäkt för den delen.
För ni har ingen anledning att dömma mig eftersom majoriteten
av er faktiskt "lever" på samma sätt. Ni har ingen rätt.
Är ni sura över det så var det, attackerar ni mig om det så
vänta er en sjujävla fight kan jag säga, för jag blir skitsur.
Det är inte för att låta bitchig. Det är ärlighet.
Jag blir verkligen krontokig. That's that. The End.

Jag har lärt mig så mycket nytt så jag blir snurrig.
Både bra och dåliga saker ligger i "läropåsen".
Men även dåliga saker måste läras för man ska lära
sig att leva sitt liv någorlunda lyckligt.
Jag har tagit tag i mitt förflutna, tagit itu saker som har
gnagit på mig inombords i flera år.
Många samtal med människor jag aldrig trodde jag
skulle se igen har tagit plats. Det var jobbigt.
Men så värt det att jag inte har ord för det.
Det är lagt bakom mig och jag kan äntligen gå vidare.

En enda stor resume om mitt 2008,
en enda stor random post.
Ingen fattar den säkert.
That's Life.

Jag kan säga en sak;
Fy i helvete vad skönt att året är över !!



Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: