onsdag 7 januari 2009

Eragon <3



Jag såg Eragon ikväll och gud vad jag har saknat filmen.
Jag avgudar filmen, älskar den och har gjort det sedan
jag såg den första gången på bio.
Typ alla jag känner hatar den men jag bryr mig inte.
Plus att den blev utsedd till en av de värsta filmerna
år 2006 om mitt minne inte sviker mig...Bryr mig inte !!
Det är en stor kärlek i mitt liv (:
Nu känner jag för att läsa om böckerna dessutom,
eller ja läsa om de första två och läsa Brisingr som har kommit.
Jag har inte läst tredje boken än, för jag har inga pengar
att köpa den för, vilket gör mig väldigt ledsen :(
Like, I've cried about it...

Saphira är så otroligt vacker i filmen att jag tappar
andan varje gång hon kommer fram.
Och som bebis är hon ju så jävla bedårande söt.
Vill dock se mer av Galbatorix lilla drake in action,
man får ju en glimt av den svarta bjässen
i slutet av Eragon (filmen allstå).
För er som är nyfikna på namnet på hans drake
så är det Shruikan...sen vet jag en hemlis...
Att det är hans andra drake. Inte hans första.
Fast Galbatorix visar sig inte i boken Eragon.
Inte i Eldest heller för den delen.
I Brisingr vet jag inte hur det ligger till än haha.
Men förhoppningsvis så vet jag det snart (:

Okej, nog med nördigheter ifrån min sida gott folk xD
Ska nog läsa om Eragon och Eldest.
Sen ska jag fanimej få tag på Brisingr och läsa den med.
Brisingr betyder för övrigt eld ;)

Nej, nog med nördigheter haha :D


Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: