tisdag 3 februari 2009

I am one of those "Freaks"...

Som alla som känner mig vet så är
jag den så kallade nörden i "gruppen".
Jag är den som mer än gärna klär mig i en
full Harry Potter klädsel eller bär Comic tröjor.
Den som föredrar merchandise framför annat.
Jag klär mig i illgröna shorts med lila tights
just för att det är The Jokers färger.
Jag skiter om jag ser ut som ett freak.

Så ett stort plus för mig är att modebranschen
äntligen utökar klädutbud inom t.ex comics (:
Och att det äntligen har börjat komma till Sverige.
Man slipper beställa över nätet ifrån USA eller England,
man slipper åka ända till Göteborg för en snygg Marvel tröja.
Det har väl alltid funnits Superman, Batman och Spider-Man.
Men så mycket mer ifrån speciellt Marvel har nu börjat rasa in.
Och det är inte bara Batman längre, utan Catwoman och The Joker.
Wonderwoman har även fått en plats i rampljuset för ett tag sen.

Dock gillar jag utmaningen att sätta ihop ens egna
The Joker outfit eller hitta små accessoarer som gör
en Slytherin eller en X-men outfit, det är kul.
Det blir även mer unikt då, unikt är fint.

Men samtidigt gör en del i det hela mig ledsen.
Ska jag behöva bli nerklampad på för jag klär mig så?
Ska jag behöva höra hur fult det är osv?
Av både främlingar och familj plus vänner?
Främlingar är en sak men av mina nära.
Det sårar mig när ni säger att det är fult.
Det sårar mig när ni inte accepterar !!
Ni får tycka vad satan ni vill men tänk lite också.
Alla är för fan olika men för det har vi så kallade "freaks"
faktiskt känslor som ni hugger i med knivar.

Om vi säger så här.

Ni har ett intresse ni brinner för, som gör er lycklig.
Ni har ingen att prata med som förstår det.
Ni har ingen som har samma intresse på er nivå.
Och sen på allt det så är det på ett sätt inte accepterat.

Jag är trött på det.

Börjar ni inte acceptera så kan ni dra åt helvete.
Allvarligt, jag är trött på det !!
Jag skiter i vem du är.
Accepterar du inte en sån sak, get out of my life.

Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du klär dig inte fult, tycker du klär dig snyggt! Däremot kan du klä dig lite speciellt men är väl inge fara med det om du gillar det själv. xD

Ha det gött stumpan! <333

Kitten sa...

Jag vet, du är inte en av dom som "klagar" osv xD
Du är snarare en av dom som uppmuntrar och peppar ^^


Du med, jobba inte ihjäl dig nu :O <333