lördag 7 mars 2009

Wild is The Wind.

Jag gick upp innan 9.00 idag, på en lördag.
Det är inte likt mig kan jag ju säga.
Jag är den personen som lugnt sover till minst 11.00 när jag är ledig.
Men idag skulle jag till Öppen Hand (second hand butik)
med mamma och dom öppnar 9.30.
Så det var bara att dra sig upp, på med kläderna
medans jag hällde i mig kaffe och käkade.
Det var proppat med folk som vanligt, hänsynslösa...som vanligt.
Men jag kämpade på jag.
Har man torgskräck så är väl inte Öppen Hand bästa stället kanske men övning ger färdighet.
Jag hittade inget dock.
Det jag väl hittade var alldeles för stort.
Jag måste lära mig sy snart...


Jag skulle ha åkt till min syster på kvällen
men fick nys om att lägenheten här hemma skulle vara tom ett par timmar nu på kvällen.
Så jag valde att stanna hemma för det händer inte ofta.
Så nu sitter jag här med mitt nygjorde te (Persian Earl Grey) med Cat Power spelandes.
Imorgon ska jag till min syster, vi ska baka matbröd tillsammans.
Så jag ska dit med buss på förmiddagen.
Det ska bli kul och mysigt, jag älskar ensamtid med min stora syster, hon är min bästa vän.
Sist vi bakade blev det dock mjölkrig...
Så hela hennes kök plus vi var täckta av mjöl.

Fotot ovanför är på mig och min syster, tagna för många många år sedan.
Vi åkte ofta till Stockholm när vi var yngre och den där togs där under en sån resa.
Jag hade min svarta kappa på mig för det var vinter.
Jag minns hur vi stressade av vinterjackorna och så
för våran buss hem skulle gå väldigt snart. Får mig att le.

Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: