fredag 26 mars 2010

Här går det undan vett ni!

Dagen började med stor turbelens. När jag väl var på arbetsförmedlingen så var jag så nervös så jag mådde illa.
Men sen ropades mitt namn upp och allt flöt på.
Arbetsförmedlaren jag träffade var underbar, det går inte beskriva med ord hur mycket! Jag var ärlig fort med min så kallade livssituation och hur min snara framtid ser ut, med utredning och hela köret. Så jag ska inte ut i arbetslivet utan jag ska få gå ett specialprogram för "såna som mig" där jag ska få lära mig om dagliga livet.
Om man säger så här; De som arbetar med detta program som heter Iris är pegagoger, beteendevetare, psykologer, ergonomer, socionomer m.m så det är klockrent för mig.
Jag är mer än nöjd. Enligt min syster så sken jag som en sol när jag kom ut till henne.
Day 5 of 365
[Day 5 of 365]

Förutom det så fick jag brev idag ifrån psyk. Jag ska träffa min samtalskontakt första gången på tisdag 14.00 och fick ett annat brev där det stod att jag står på väntelista, för utredningen, det kommer ta ca 1 månad.
Här går det undan vett ni!

Jag har vart på så bra humör idag så jag knappt vet vart jag ska göra av allt.
Jag firade med nya avsnittet av Supernatural förut, det var rörande och underbart bra.
Nu ska jag fortsätta fira och på menyn står Smallville, ligger ju efter haha.

Everything went great! I don't even know why I was so nervous anymore haha.
Honestly hard to explain in English but I'm going to get help to learn to live the so called daily life instead of getting help to look for a job. It's so wonderful!

The investigation around the whole depression thing is moving forward fast as well.
I have my first meeting with my new psychologist on Tuesday and I'm on the waiting list for the investigation (to get a diagnosis). It will take about 1 month, it's fast (!). Usually you have to wait 6-12 months for these kind of things.
I'm lucky.

Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: