onsdag 28 april 2010

Autismspektrum-skalan

Kom hem för en stund sedan och nu ska vi gå vidare. Jag ska gå kvar hos min psykolog där för KBT, jag ska börja arbeta rejält med min svåra panikångest bland annat. Sen ska hon även skicka en remiss så jag ska få börja på habilitering eftersom i princip allt pekar på att jag ligger på Autismspektrum-skalan. Så på habilitering ska jag utvärderas och sedan få hjälp med det så jag kan hantera de dagliga situationer som kommer naturligt för andra med som jag inte förstår mig på. Det som misstänks just nu ifrån hennes sida är Aspergers syndrom. Men jag kommer inte veta säkert förr än jag har kommit till habilitering för utvärderingen och så vidare.

Jag vet inte hur jag känner just nu. Det är skönt att vara så nära ett svar men samtidigt ville jag inte ha det svaret för att vara ärlig. Men jag blir inte förvånad om det är Aspergers syndrom.

En del i min familj och bland mina vänner anser nog att jag är för öppen för fort. Men jag säger som jag har sagt förr; Det är min blogg och jag skriver vad fan jag vill i den. Så var det med det.

Och bara så ni vet så är det habilitering det heter så ni inte tror jag stavar rehabilitering fel.

I came home a while ago and I'm going to continue seeing this psychologist in order to work with my panic-attacks that I have like all the time. I'm also going to be sent to another place that's going to help me. All the signs is pointing that I am in the Autism spectrum. So this new place is going to see which one of it and then give me the help that I need in order to function in the daily life, since it doesn't come naturally to me like it does to others. My psychologist is suspecting that I have Asperger syndrome. But I wont know for sure until they've looked into it.

I honestly don't know how I'm feeling right now. It feels good to be so close to an answer but at the same time I didn't want this one. But I wont be surprised if it is Asperger syndrome.

Some in my family and among my friends probably think I'm once again to open in my blog with this. But I'll say what I always say; This is my blog and I'll write whatever I want it it!


Share/Save/Bookmark

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad bra då har du kommit ett steg längre på vägen iaf. Bra det händer lite. :)