måndag 14 juni 2010

My Immortal Beloved

My Immortal Beloved såg jag första gången i högstadiet, på musiklektionen.
Jag blev kär då och älskar den fortfarande. Såg den igår, på bluray dessutom.




Bästa scenen i hela filmen, även en av de bästa film scenerna någonsin, är när han lägger huvudet på pianot och spelar Månskenssonaten. Jisses så underbart vackert och magiskt det är.

Gary Oldmans bästa film. Helt klart.

My Immortal Beloved I watched the first time many years ago, on a music lesson in school.
I fell in love then and I am still in love. I watched it yesterday, on bluray none the less.

The best scene in the whole movie, also one of the best movie scenes ever, is when he lays his head down on the piano and plays the Moonlight Sonata. My god how beautiful and magical it is.

Gary Oldmans best movie. For sure.

Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Sara ~ Candis sa...

SV. :D de är såå snygga.
De lilla jag hunnit testa dom så är de sjukt sköna :D men lär ju ut och traska en bit i dom innan jag kan säga något mer egentligen :)

Nadja sa...

Ah, den enda filmen jag inte har sett med gary oldman! :O vilken skam, älskar nämligen denna man!

re: tuuusen tack! :D vad roligt!

Nadja sa...

Tack för peppingen. Har velat se filmen länge men har lixom aldrig kommit till skott! Ska genast se!

Kram!