måndag 5 juli 2010

I've started to get to know myself...It is wonderful

Wolfgirl
Jag har alltid trott att jag är den som vet allt som folk anser göra en till nörd. Den som kunde fakta om onödiga men intressanta saker så som varulvar, vampyrer, olika filmer eller serier. Tills den dag jag insåg att det inte är vem jag är, det är vad jag kan. Jag kom på att jag inte hade den blekaste aning om vem jag är, inte ens en liten aning hade jag. Det skrämde mig och jag fick panik.

Men nu efter otroligt mycket arbete, kämpande, tårar och frustration har jag sakta börja upptäcka vem jag är. Har fortfarande inte tillräckligt info om det så jag kan skriva om "vem jag är" men jag är på väg dit, varje dag upptäcker jag nya saker. Stora som små, alla av dom är välkomna i mitt liv.

Jag vet inte varför jag skrev ner det här. Jag kände bara att jag ville hojta till alla att jag är på rätt väg. Även om jag har en lång bit kvar så är jag äntligen på rätt väg som jag ska ta mig fram på.

Tog mig bara över 20 år att hitta vägen. Men bättre sent än aldrig, eller hur?

I've always thought that I'm the one who knows all the stuff that makes people think you're "the nerd". The one who had facts about things like werewolves, vampires, movies or TV shows.
Until the day when I realized that it wasn't who I am, that is what I know. At the same time I realized I had no clue about who I was, not even a little clue. It scared the living hell out of me.

But now after so much work, fighting, tears and frustration I have slowly started to get to know myself, to figure out who I truly am. I still don't know enough to write "who I am" but I'm getting there. Every day I discover new things about me, small and big. They are all welcome into my life.

I don't know why I'm writing this down. I just wanted to say that I'm finally on the right road. Even if I have a very long way to go I am finally on the right road to follow through my life.

It only took me over 20 years to get here. But hey, better late than never right?

Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: