tisdag 21 september 2010

"Babysitter"

Igår så var jag barnvakt åt min systers katter.
Det flyttade in en ny "liten" kisse hos dom i söndags och dom behöver någon som vaktar första tiden. Så jag ställde upp!

Hans namn är Sigge, han är 4 år och rasen Maine Coon (stamtavla och allt). Sigge skulle ha blivit avlivad om han inte hade flyttat in hos min syster. Han är lite rädd av sig, väldigt känslig mot ljud, men ack så go han är! Han är så himla mysig! 9 kg väger han och växer tills han är 5.

Ronny är lite grinig och fräsig men det kommer nog gå bra så fort han har accepterat att Sigge ska bo där han också nu. Sigge är rädd för Ronny...Sigge är typ 4 gånger större än Ronny haha!

Jag ska dit idag igen :)

Yesterday I babysat my sisters cats.
A new "little" kitty cat moved in there Sunday and they needed someone to be there the first days, so I am babysitting the cats!

His name is Sigge, he's 4 years old and a Maine Coon. Sigge would have been put down if my sister wouldn't have taken him. He's a little scared, very sensitive towards sounds, but precious! He's so lovely! He weighs 9 kg and he will grow until he is 5 years old.

Ronny (the other cat) is a little cranky but it will be fine as soon as he accepts that Sigge is going to live there as well. Sigge is afraid of Ronny...Sigge is like 4 times bigger than Ronny lol!

I'm going back today :)

Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Unknown sa...

Haha, där såg man lite bättre. :)

Lycka till med kissevaktandet. <3

Kitten sa...

Wookie: Jo ^^

Det gick bra, han har legat i mitt knä (eller så mycket som fick plats) typ hela dagen xD <3

Unknown sa...

Haha oki, vad kul. :)

Det måste ju vara soft. :P