onsdag 3 november 2010

The Big Bang Theory


Det regnar som bara den ute, blåser kallt och är allmänt ruggigt. Så jag sitter nerbäddad i en stor filt med en kopp kaffe, tittandes på The Big Bang Theory :)
Då jag känner mig allmänt skrutt efter igår och efter en natt med minimal sömn så gör det inte alls något, att det regnar är ju perfekt eftersom man slipper dåligt samvete haha.

Längtar även tills på lördag då jag hämtar hem min lilla plutt, äntligen! Vi ska handla in allt på fredag. Hö och sånt, foder får vi med oss till en början som övergångsfoder. Jag ska även köpa en filt åt den lille då min mamma anser vi ska vänta med att ge honom en säng hehe.

En del har undrat om det inte kommer kännas konstigt att ha en ny kanin. Och självklart kommer det kännas konstigt till en början, är ju en helt ny individ i familjen. Men är bra konstigt.
Ingen kommer kunna ersätta Stampe då Stampe hade sin egna personlighet, som även denna lille kommer att ha. Folk glömmer lätt att djur är sina egna individer också med personlighet.

It's raining like hell outside, cold winds and pretty much icky. So I'm sitting wrapped in a big blanket with a cup of coffee, watching The Big Bang Theory :)
Since I feel exhausted still after yesterday and after a night with minimal sleep it doesn't bother me, the rain makes me sit here as well without feeling bad about it lol.

I long for Saturday, I will bring my baby bun bun home then, finally! We're shopping bunny stuff on Friday. I have to buy him a blanket as well since mom thinks we should wait with the bed lol.

Some have wondered if it wont feel strange with a new bunny. Of course it will at first, it's a new individual in the family. But it will feel strange in a good way, for sure.
No one will ever be able to replace Stampe since Stampe had his own personality, like this bunny will have as well. People easily forget that animals is their own individual as well, with different personalities.

Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Rosa and Carlotta: Illustrated-Moodboard sa...

Cool blog :) I LOVE the header!
check out our fashion illustrations at http://www.illustrated-moodboard.com/ :)

anna sa...

tack söta du!