onsdag 4 juni 2008

Sagan om en mänsklig katt Del 2

Eftersom jag är född 1987 fredagen den 13:de november så är jag just nu 20 år, blir 21 senare i år. För det mesta säger jag att jag inte har levt ett intressant liv än så länge men när jag tänker efter så visar det motsatsen.
Men jag är en normal, bortskämd tjej som relateras till katter mycket. På grund av kattläten, kattrörelser och annat. Men många vänjer sig snart och förstår varför smeknamnet Kitten började användas. Varför kallas jag kattunge? Jo, jag är ganska så liten haha, är bara 163 cm lång ;)
Bor som sagt i Nyköping med mina föräldrar, i Brandkärr. Jag trivs väl men längtar bort vilket jag har gjort sedan jag var 16, då menar jag långt bort lol.

Är för tillfället arbetslös, pluggar inte heller så det är ibland ett långtråkigt liv men jag kommer på saker att sysselsätta mig med under tiden jag förbereder mig för att flytta till England. Ja, jag ska äntligen lyfta och flyga min väg minst ett år.

Enligt mina vänner är jag en hyperaktiv och knäpp person, vilket nog stämmer ganska bra.
Jag är överbeskyddande när det gäller mina nära och kära, tappar lätt kontrollen över mitt humör när något händer dom. Jag är väldigt hämdlysten av mig för att vara ärlig, läskigt hämdlysten...o.o

Förutom mina föräldar och mig själv så bor även husdjuren med oss i lägenheten. Två gerbiler vid namn Apollo & Zeus. En undulat vid namn Merry. Två dvärgpapegojor vid namn Kim & Robin. Alla utom papegojorna är mina egna. Jag har alltid haft husdjur, smådjur eftersom mamma är allergisk mot större pälsdjur. Men så fort jag har mitt egna ställe ska jag skaffa katt med tanke på hur mycket jag älskar dom.

50 % av min tid eller något så bosätter jag mig ute i Laxne hos min vän Wookie, det är skönt att komma ifrån stan och ut på landet igen. Speciellt nu på sommaren :D Så jag våldgästar deras ställe ganska ofta haha men dom verkar inte ha något emot det :) Får hoppas det...haha.
När jag är hemma så spenderar jag mycket tid framför datorn, letar upp Harry Potter nyheter, bloggar och fixar & trixar i photoshop.
Fotograferar även mycket, ett intresse som har växit mer och mer senaste året faktiskt, det lär fortsätta växa också. Gillar att stå framför kameran lika mycket som bakom den, vilket märks på min blogg o.0

Nehe ni, dags för nästa del vilket är intressen osv :) Lite mer om mina små besattheter så att säga xD
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: