torsdag 5 juni 2008

Sagan om en mänsklig katt Del 3 [Intressen & sånt]


Mina intressen är som små besattheter, jag brinner för dom och verkar smått psykiskt sjuk när jag väl är igång och pratar om dom xD Men så är inte fallet, jag brinner för dom som sagt.

Harry Potter - Japp, jag är ett Harry Potter freak och ett stort sådant. Jag upptäckte magin efter jag hade sett första filmen faktiskt. Min syster köpte första boken på bokrea åt mig och sen var det kört. Med andra ord, skyll på min syster när jag blir jobbig ;)
Alla böcker är lästa och ägda, alla filmer sedda (som är ute) och ägda. En av mina mest älskade ägodelar är en exakt kopia av Lord Voldemorts trollstav ^.^ Sen mitt Slytherin hår set så klart o.o Har leksaker, burkar, kort och jag allt annat du kan tänka dig och inte tänka dig som är Harry Potter relaterat.
Väntar just nu spänd på sjätte filmen, håller på att bli galen för att man inte fått en teaser trailer än hehe.
Sirius Black, Fenrir Greyback och Lord Voldemort är de stora favoriterna.
Jag är en så kallad Slytherin Whore och en Malfoy Slut...Så kallade grupper inom min fucked up HP krets xD

Katter - O ja, katter är purr purr för mig xD Ni vet redan historien om varför Kitten är mitt smeknamn. Jag har alltid älskat katter, fått en speciell kontakt med dom på något konstigt vis.
Spenderade fyra år jobbandes på Nyköpings Katthem (Heter Fintorps katthem nu) och stortrivdes. Fick många vildkatter att bli underbara kelandes pälsbollar ^.^ Var med kattungar, hjälpte med mating om mamman gick bort and so on.
Det första jag ska göra när jag får ett eget ställe är att skaffa katt, tills dess så får jag snylta på syrrans och vännernas katter haha. Men jag lär ha minst fem katter tills slut xD

Vampyrer - Ett intresse som fastnade när jag var runt sex år, så var ett bra tag sen, skit är det så länge D: Såg en av de gamla Dracula filmerna och PANG så fastnade jag :) Har gjort mycket arbeten inom skolan, föreläsningar osv som har med vampyrer att göra. Så jag har ganska så mycket fakta i mitt system när det gäller vampyrer, årtal, vem som gjorde vem och så.
Så jag älskar att se vampyrfilmer, speciellt såna som är annorlunda, läsa böcker och så klart söka fakta ;)

Fotografi - Japp, jag fotograferar väldigt mycket. Jag har alltid kameran med mig i väskan...Det har blivit större senaste året, jag har lärt mig mer osv, lär mig än och suktar efter ett digital systemkamera som sjutton ! Men jag nöjer mig med min analoga systemkamera under tiden. Har två...nej en, mamma fick den gamla så en digital kamera som är fucking awesome för att vara en sån sorts kamera xD Jag har fått många bilder (speciellt på Lillan, syrrans katt) som jag är hyper nöjd med ^.^
Jag har ett konto på deviantART där ni kan se mer.

Photoshop - Oh my, jag kan sitta i photoshop och trixa en hel dag om det är dåligt väder xD Jag har hållt på i ungefär 3 år nu och blir bara bättre och bättre. Det finns dom som är mycket bättre än vad jag är men jag kan ärligt säga att jag är stolt över hur långt jag har kommit på egen hand med det ^.^ Det kan vara allt ifrån icons till ett stort wallpaper som görs. Så alla grafiker på mina sidor är med andra ord gjorda av mig.

Skriva - Jag skriver väldigt mycket, speciellt under mina svackor. Just nu är det mest fan fics men det kommer en och annan dikt då och då ;) Dock är mina dikter alltid väldigt mörka och deprimerande i och med att dom skrivs när jag känner just så, men jag gillar mörka dikter så it's totally fine xD Jag rollspelar också, vilket jag kan bli väldigt inne i när det väl är igång o.o

Musik - Jag älskar musik, jag älskar att sjunga och jag älskar att dansa. Jag har ingen speciell musik smak, om inte blandad o.o Det kan gå ifrån att lyssna på Pussycat Dolls till Marilyn Manson ^^ Så jag har bred musiksmak fast för det mesta är det soundtracks som fyller mitt rum. Jag har uppträtt mycket i sång & dans under mina 20 år and I love it, jag älskar att stå på scen och bara sjunga ut, man känner sig lättad på något sätt efter åt.

Tror det var de största som gör stor betydelse i mitt liv o.o Ni som känner mig kan ju säga om jag glömt något ;D

Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: