onsdag 16 juli 2008

Utmattad.

Utmattad.
Ja, jag är så jäkla utmattad ._.
Jag är trött precis hela tiden och hur mycket jag än sover,
verkar jag inte bli piggare.
Hur irriterande är inte det?

Mamma och pappa märker mer och mer,
hur jag faktiskt inte mår tipp topp utan är nästan i botten.
Usch, kanske ska börja med min medecin igen .__.

Varje gång dom frågar "Hur är det, gumman?"
så blir jag tårögd, stirrar ner och mumlar "Det är bra."
sen flyr jag praktiskt taget in på mitt rum.
Fråga mig inte varför, för jag vet inte.
Jag vill berätta för dom och bara säga
"Det är tillbaka, snälla hjälp mig innan det är för sent!!"
Men jag får inte skiten ur mig .__.
Alltid samma visa och alltid lika smärtsamt.

Dom tre vänner som vet hur illa det verkligen är,
dom är oroliga och det märks på dom.
Jag klandrar dom inte för att vara ärlig.
Danne & Linus behandlar mig som glas,
dom vet hur det här går till.
Rätt som det är så går jag sönder helt och det tar
månader, om inte år, för mig att komma tillbaka.
Men samtidigt vill jag inte behandlas som glas.
Jag må säga att jag inte är stark men jag vet längst inom mig,
att jag är läskigt stark, att jag kommer klara mig igenom
denna gång också, som alla andra gånger.

Ni måste bara ge mig tid.
Ge mig tid att läka.
För jag har många sår som behöver läkas.

Share/Save/Bookmark

1 kommentar:

Unknown sa...

Bara för att du inte sagt allt till mig (och andra) behöver det inte betyda att vi inte förstår ändå. Jag känner dig you know.. och DU KAN ta dig ur skiten! <3