onsdag 17 december 2008

Photoshop Tips.


Jag får dagligen frågor, mest på deviantART, om hur jag
gör när jag arbetar i Photoshop. Om jag kan fixa en tutorial osv.
Tyvärr så vet jag knappt själv hur jag gör en viss sak, är som en rutin.
Så jag har bestämt mig för att istället ge er tips man kan tänka på osv (:

Mina första tips är dessa.
  • Skaffa ett konto på deviantART om ni håller på med manipulationer.
Det finns nämligen 1000 tals brushes, textures och stock foton man har tillåtelse att använda där så länge man ger dom credit och laddar upp det på deviantART osv.
Jag själv anser också att man får ton av inspiration inne på deviantART, både inom detta och annat som t.ex. fotografering, skrivande och annat.
  • Övning ger färdighet !!
Övning ger faktiskt i detta fall väldigt mycket färdighet. Jag själv är 100 % självlärd efter att har provat mig fram, man utvecklas snabbt om man har intresse för det. Sen om man är fundersam över något finns det självklart tutorials över allt online, som är helt gratis att läsa.
  • Var inte rädd.
Var inte rädd för att prova nya saker, nya effekter och nya teman. Det är för det mesta positivt.
Överdrivet kan i vissa fall vara ett mästerverk (: Så var inte rädd att prova saker.
  • Textures och Brushes.
Underbara resources, jag använder mig alltid av textures när jag gör wallpapers eller icons.
Dom ger en effekt så underbar (för mig) så det blir det stora pricken över i:et inom detta.
Brushes can även ge effekter det också eller bara vara en dekoration på en bild.
Jag använder mig mer ut av brushes när det kommer till fotomanipulationer.
  • Hitta andra som photoshoppar.
Låter kanske konstigt men tro mig, hitta folk som håller på i photoshop också ^.^
Man ger och får tips, feedback också dessutom som alltid är bra. Både negativa och positiva åsikter om ens arbete är värdefulla. Man lär sig av sina misstag, tänker om kanske.
Men ibland är det så också att personen i fråga inte ser ditt arbete på samma sätt som du.
Feedback, tips osv kan du även få mycket ut av på deviantART.

Okej, det är dom punkterna jag kommer på direkt ^.^
Tänkte göra länklistor osv till någon gång också.
Inte för jag vet om någon bryr sig men man vet ju aldrig xD
Men är ett stort intresse för mig så därför kul att skriva ned (:


Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: