måndag 19 januari 2009

Jag börjar skrämma mig själv...

Jag har typ slutat göra allt som jag älskar.
Jag dansar inte. Jag sjunger inte. Jag fotar inte.
Det är knappt så jag gör något i photoshop ens,
och när jag väl gör något är det ansträngande.
Jag sover inte. Jag äter knappt. Jag bryr mig inte.
Men samtidigt som jag inte sover är sova det enda jag vill.
Jag vill bara ligga under täcket och sova tills inget annat finns.
Jag skrämmer mig själv...

Det känns som att jag står på en hög klippa och
stirrar rakt ut i tomma intet, redo för att falla.
Redo för att sträcka ut armarna och bara tippa framåt.
Det kommer inte hända för jag är inte så självisk.
Men ibland önskar jag att jag var så självisk, det är lättare.

För några veckor sen fanns det fortfarande liv i mig
men just nu är det bara ett skal kvar känns det som.

Men det som skrämmer mig mest är nog att jag
bryr mig inte tillräckligt för att be om hjälp.
Betyder det att jag har gett upp ?


Share/Save/Bookmark

1 kommentar:

Unknown sa...

Du ger inte upp, det tror jag inte om dig. Tvinga dig att göra något som gör dig inspirerad, men sitt inte vid datorn och stäng inte in dig. Gå ut, ta frisk luft och tänk. Du behöver möjligtvis inte "söka hjälp" om du hittar den i digsjälv så att säga. Det kommer vända åt det bra hållet.. Snart så :) <3