lördag 30 maj 2009

Glass är bra Lockbete.


Min syster ringde mitt i mitt pysslande förut, frågade om jag ville
åka och äta glass med henne & Peter. Visst sa jag glatt, riktigt sugen.
Dom hämtade upp mig och vi bar oss iväg. Vi åkte...och åkte...och åkte.
Kom till Kolmården och jag höjde på ögonbrynet lite. Glassen var lockbete.
Dom tog mig till Kolmårdens Tropicarium (!) Ett av mina favorit ställen på
denna jord. Jag älskar att gå runt där inne och mysa, fota och allt annat sånt.


Den här lilla krabaten skuttade och sa hej direkt när vi kom in.
Fotade även fina ormar, hajar, muränor, ödlor och andra apor.
Sen när jag klappade rockor så blev jag biten av en blåsfisk.
Det gjorde inte ont men jag skrek till och skrämde nog barnen haha.


Dock fick jag glass på vägen hem så fick ju det till slut också :D
Det var underbart gott. Vad är det med kulglass & mjukglass på sommaren?
Så syndigt gott att man nästan får dåligt samvete när man sitter i solen.

Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: