lördag 27 juni 2009

Vackraste Filmen På Denna Jord

När jag var 6 år gammal så gick det en film på TV som pappa spelade in.
Den hette The Last Unicorn. Jag blev kär ifrån första titten och tittade på
den om och igen en, utan att tröttna. Det är en anime film ifrån 1982 baserad på en fantasy novell av Peter S. Beagle, publicerad år 1968.

Den är så underbart fin. Den är min favorit fortfarande efter 15 år.
Jag har den på DVD och kan se på den om & om igen...

Jag älskar den så mycket att jag ärligt talat ska tatuera Amalthea.
Amalthea är enhörningen som ger sig ut på jakt efter andra enhörningar,
för hon får reda på att hon är den sista. Hon blir människa, så otroligt vacker.

Jag vill ha som en liten målning på mitt ben, med henne i enhörning & människo form.








Jag skulle kunna posta hela filmen i bilder.
Men det här var ett smakprov i varje fall.




Gratis5.se
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: