torsdag 17 december 2009

Tim Burton's Alice in Wonderland

Alla som känner mig vet att jag är tokig i Tim Burton filmer. Hans filmer är mästerverk på många sätt & vis. Kombinationen Tim Burton+Johnny Depp+Danny Elfman är så jävla underbart så man dör av lycka (och där med basta).

Är nog inte många som har missat att år 2010 5 Mars så har Tim Burton's Alice in Wonderland premiär i Sverige (!)
och jag vet många fler förutom mig som längtar just nu så dom blir knas.

Däremot ni som längtar för det endast är Alice in Wonderland. Hm, ja ni...Läste i Empire Magazine (numret för September) att denna Alice in Wonderland inte är baserad på orginal. Eller baserad är den väl men Alice är 19 år istället för 7 som i "riktiga" och kommer tillbaka till Wonderland, dock har hon inget minne av sina tidigare äventyr där.
Hon är väldigt annorlunda mot när hon var 7 år.

Dock står det inget mer ingående om exakt hur annorlunda den är ifrån orginalet som vi alla har växt upp med. Ärligt talat, no problemo för mig trots att Alice in Wonderland ligger väldigt nära mitt hjärta sedan barnsben.
Tim Burton är underbar och jag vet att han inte har misslyckats med denna film. Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Anne Hathaway, Alan Rickman & många andra är ju inte alls fel det heller. Sen musik av Danny Elfman på det, lovely !!





Läs FAQs innan du frågar något,
svaret kan finn
as där :)

Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Unknown sa...

Den verkar helt klart intressant, måste man se. :)

Molly sa...

Svar: Åh, tack så jättemycket :)

takai sa...

svar:
awh, jag med :D