torsdag 4 december 2008

Det var på den tiden det...


Jag, vintern år 2004.

Jag funderar väldigt mycket när jag duschar eller badar,
så vida jag inte sjunger för fullt vill säga haha.
Kom och tänka på idag under min varma dusch hur jag
brukade vara goth. Att jag var goth i ca 8 år av mitt liv.
Det känns konstigt idag eftersom jag nästan aldrig har den stilen nu.
Jag hade 20 håls Underground kängor,
korsetter och massa svart smink.

Hur pappa inte gillade min stil och inte mamma heller för den delen i början.
Pappa suckade djupt och acceptera det mot slutet när han fattade att det
inte var någon ide att gnälla över det för jag gav mig inte.
Men varför valde jag just den stilen ?
Ja, jag tyckte det var snyggt bland annat.
Men ingen annan av mina vänner hade sån stil what so ever när det börja.
Det sa bara pang så var jag goth helt plötsligt i högstadiet någon gång.
Misstänker att det kan ha med min depression att göra...
Jag gömde mig bakom allt smink och allt svart jag hade på mig.
För att ingen skulle se hur jag verkligen mådde.
Men jag tyckte ju samtidigt det var snyggt så var inte bara därför.
Chockade alla när jag klädde mig ljust på avslutningen av 9:an dock hehe.


Mina föräldrar gifte sig och jag bar...vitt ?!

Där började det, min väg till att börja använda ljusa kläder igen
och att använda jeans för första gången på typ 8 hela år !!
Jag pratade lite med syster-yster om det, hur jag ville köpa nya kläder.
Men inte i Stockholm på Blue Fox och liknande, utan "vanliga" kläder.
Hon blev hyper glad och gick till pappa direkt som nog blev gladare.
Vi fick pengar och nästa dag åkte vi ner och shoppade gärnet.
Sen började det...
Jeans, ljust smink, tröjor i alla möjliga färger.
Mitt hår blev färgat med ljusare färger, fortfarande extremt men ljust.

Idag bär jag mest jeans och tröjor med tryck jag gillar,
fortfarande mycket mörkt men mest ljust faktiskt.
Och jag trivs i det, även om det blir goth liknande nån gång ibland.
Eftersom jag älskar korsetter fortfarande slängs en på lite då och då ^^
När folk får reda på att det brukade vara så med stil osv så blir dom paffa.
"Menar du allvar? Nej, shit!!" hör man ofta och jag bara skrattar åt det.
Fast enligt många av mina vänner och familj så är jag fortfarande "egen" i min stil.
Vet inte varför...För jag blandar mycket olika så kallade stilar kanske.
När folk frågar mig vad för stil jag har så säger jag "Gott och Blandat."
Jag klär mig det jag trivs i och ibland efter det humöret jag är på.

Så var det med saken o.o
Nu måste jag hoppa ur morgonrocken och i kläder xD


Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: