onsdag 29 april 2009

Rosetter. Batman. Enhörningar.


På vägen mot Röda Korstet så ändrade jag mig när
jag kom på att jag hade två fina satinband i väskan.
Så jag svängde in i skogen, jag lekte i som liten flicka,
satte mig på en bänk och knöt rosetter. Lyssnade på
underbara Narnia soundtracken under pysslandet.
Jag älskar mitt vita band med röda prickar, ska köpa mer.

Tänkte tillbaka till när jag var barn. Hur jag sprang
runt i samma skog och lekte Batman-lek. Hur Jokern var
efter mig och att Batman var kär i mig, istället för Catwoman.
Jag lekte även att jag hade ett slott bland de små bergen
och att jag hade en alldeles egen enhörning. Konstig fantasi.
Jag tror jag talar för alla när jag säger; Jag önskar jag var barn igen.


Nu ska jag däremot diska sen gå till posten och posta en kjol
som jag sålt över Tradera, fick in pengarna idag på kontot.
De pengarna ska jag använda till nya fina band & dekorationer.
Ska nog lägga upp nya auktioner ikväll eller imorn där också.


Share/Save/Bookmark

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vad fina rosetterna blev, du får väl börja tillverka och sälja om de börjar bli sådär bra :)

Ja ibland skulle det inte vara dumt att vara barn, man leker ju än idag (dataspel och annat) som är jäkligt kul, tänkte om man kunde få ägna sig åt sånt hela dagarna och slippa oroa sig om allt annat! :P

Kitten sa...

Wookie: Jag måste skaffa mig mer material först 0.0
Typ spännen att fästa dem på bland annat hehe :P

vilma sa...

Hej snygging! Jag har nyss laddat upp bilder i stort format, säg vad du tycker om dom, så blir jag överlycklig, min blogg har även ny design, i bloggen min (ladylay.blogg.se)skriver jag om allt från kända personer, feminism, ung vänster, mig själv och mode med mera, kika in!