torsdag 28 maj 2009

♥ Makes My Inside Purr ♥


Rosetter. På kläder, väskor, i håret, att rita, att göra, att köpa.
På smycken, i grafiker, ordet...Men det visste ni nog redan.

Att fynda på second hand eller loppis. Jag hade det intresset
när jag var väldigt ung och det har nu kommit tillbaka till mig.
Jag visste inte hur mycket jag hade saknat det men det var mycket.
Att hitta något otroligt fint som är ovärdeligt för en, för en guldpeng.
Det är lycka det. En annans skrot är mina skatter helt enkelt.

Filmkvällar. Kvällar då man proppar i sig munkar, chips och läsk.
Under tiden man ser på en bra film man blir alldeles pirrig av.

Pyssla. Att skapa ett smycke, accessoar. Att göra om något fult till fint.
Köpa nya saker till att pyssla med, att dekorera med. Pyssla i alla dess former.

Tradera. Spänningen med att buda i sista minuterna är så otrolig.
Glädjen när man vinner en auktion på något man verkligen vill ha.
Att sälja så andra kan få glädje av det man inte vill ha, plus få en liten slant.

Bloggar. Hitta en blogg man verkligen älskar att läsa. Kärlek vid första blicken.
Få tips, råd och självkänsla även om det inte är meningen av den som skriver.
Dricka kaffe och läsa sina favorit bloggar är en bra start & avslut för en dag.

Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: